Księgowość we własnej firmie

Księgowość we własnej firmie

Firma założona, pierwsze faktury wystawione, pieniądze na koncie. Wszystko kręci się tak, jak to sobie zaplanowaliśmy. Nie może być lepiej.

Przychodzi jednak koniec miesiąca i czas, kiedy należy się rozliczyć z Urzędem Skarbowym. Siadamy do biura, bierzemy w dłoń wszystkie faktury i zastanawiamy się, jak to wszystko rozliczyć. Co do czego dodać, ile odjąć aby było dobrze.

Czy podróż służbową mogę wpisać w koszty? A ekspres do kawy? Co z prezentami dla kontrahentów i klientów. Prowadzenie księgowości we własnej firmie to nie lada wyzwanie. Pochłania nie tylko mnóstwo czasu, ale i nerwów.

Co więcej, źle policzone podatki mogą skutkować karami nałożonymi przez Urząd Skarbowy. Dlatego też lepiej jest, przynajmniej na początku działalności, zlecić to zewnętrznej firmie lub zatrudnić księgowego. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność – lepiej zapisz się do biura podatkowego, które to będzie wykonywało za Ciebie wszelkie wyliczenia.

To bezpieczne rozwiązanie, ponieważ pracownicy takiego miejsca śledzą na bieżąco wszelkie zmiany w prawie i nie ma tutaj mowy o żadnej pomyłce. Jeśli jednak zatrudniasz pracowników – taniej będzie zatrudnić księgowego. Poza tym, dobrze jest mieć taką osobę na miejscu.