Księgowość we własnej firmie
Firma założona, pierwsze faktury wystawione, pieniądze na koncie. Wszystko kręci się tak, jak to sobie zaplanowaliśmy. Nie może być lepiej.
Przychodzi jednak koniec miesiąca i czas, kiedy należy się rozliczyć z Urzędem Skarbowym. Siadamy do biura, bierzemy w dłoń wszystkie faktury i zastanawiamy się, jak to wszystko rozliczyć. Co do czego dodać, ile odjąć aby było dobrze.
Czy podróż służbową mogę wpisać w koszty? A ekspres do kawy? Co z prezentami dla kontrahentów i klientów. Prowadzenie księgowości we własnej firmie to nie lada wyzwanie. Pochłania nie tylko mnóstwo czasu, ale i nerwów.
Co więcej, źle policzone podatki mogą skutkować karami nałożonymi przez Urząd Skarbowy. Dlatego też lepiej jest, przynajmniej na początku działalności, zlecić to zewnętrznej firmie lub zatrudnić księgowego. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność – lepiej zapisz się do biura podatkowego, które to będzie wykonywało za Ciebie wszelkie wyliczenia.
To bezpieczne rozwiązanie, ponieważ pracownicy takiego miejsca śledzą na bieżąco wszelkie zmiany w prawie i nie ma tutaj mowy o żadnej pomyłce. Jeśli jednak zatrudniasz pracowników – taniej będzie zatrudnić księgowego. Poza tym, dobrze jest mieć taką osobę na miejscu.